Home -> Programma 2015
Zondag 12 april
Zondag 17 mei
Zondag 28 juni
Zaterdag 10 oktober: "VIERING 40-JARIG JUBILEUM"
Zondag 29 november
December

Programma 2015

Zondag 15 februari

Sociëteit De Hereeniging, Grote Poot 2, Deventer; lezing met beamerprojectie door de heer S. (Sander) Wassing MA. De heer Wassing is een jong, recent te Leiden afgestudeerd historicus, die voor ons zal spreken over vroege wederdopers, met name in relatie tot Deventer.

Vrijdag 13 maart

Stadsarchief en Athenaeumbibliotheek, Klooster 12 Deventer.

14:00 tot 15:30 uur: (achternaam beginnend met A t/m M)
15:30 tot 17:00 uur: (achternaam beginnend met N t/m Z)

Inleiding door dhr. G.D. Webbink over de nieuwe tentoonstelling 'De Schatkamer van Deventer Boekenstad'. Aansluitend mogelijkheid tot bezichtiging expositie.

Zondag 12 april

12.00 uur in zalencentrum De Horst, Kerkstraat 5

Een lezing van de heer Sjon Heijenga. Hij zal voor ons spreken over zijn boek ‘Mooi Deventer’. Deze uitgave van de Stichting Open Boek te Deventer, onder redactie van René Aarnink en Willy Heijenga, is verschenen in 2011 met bijdragen van tal van stadgenoten.
Voorafgaand aan de lezing houden wij om 11.30 uur onze jaarlijkse huishoudelijke Algemene Ledenvergadering voor het jaar 2015.

Zondag 17 mei

zalencentrum De Horst, Kerkstraat 5 te Deventer:

Filmvertoning van drie films over oorlog en bevrijding. Voor de pauze zal de boeiende documentaire ‘Overijssel in oorlog’ te zien zijn en na de pauze twee films van Deventer cineasten. Van Dolf Nijbroek kan men de film ‘Deventer 1940-1945’ en van Ab Hakeboom beelden over het Twentoldrama  en de bevrijding zien.

Zondag 28 juni

12.00 uur in De Hereeniging, Grote Poot 3

Een lezing met beamerpresentatie door de heer Robert Kemper Alferink over het Sallands Erfgoed, m.n. over de historie van de Sallandse boerderijbouw.

Zaterdag 10 oktober: "VIERING 40-JARIG JUBILEUM"

In de Grote of Lebuinuskerk wordt van 10.00 tot 16.30 uur een gevarieerd programma geboden met onder meer een cultuurhistorische markt, korte voordrachten, films, poëzie, muziek en de  presentaties van de website www.deventertoenennu.nl  door Drs. René Berends en de Historische  Atlas van Deventer door Dr. Clemens M. Hogenstijn.

Zondag 29 november

12.00 uur in de Oude Mariakerk.
In de Oude Mariakerk om 12.00 uur: Lezing met beamerpresentatie door Clemens Hogenstijn over de nieuwe Historische Atlas van Deventer, waarvan hij de auteur is.

December

Alle leden ontvangen gratis het Deventer Jaarboek 2015.