Home -> Programma 2016

Zondag 8 mei

Filmvertoning van de film ‘Herwonnen door werken’ van de indertijd bekende Deventer cineast Alex Roosdorp om 10.00 uur c.q. 12.00 uur, in Filmhuis De Keizer, Keizerstraat 78.

In deze unieke kleurenfilm biedt Roosdorp een beeld van Nederland – en Deventer – in de zomer na de bevrijding, 1945. Met zijn vrouw Marie heeft Roosdorp per fiets honderden kilometers afgelegd om een levensecht beeld te geven van Nederland aan het begin van de Wederopbouw. Een toelichting op de film zal worden verzorgd door mevr. Drs. A.W. (Annelien) Keen, beheerder van de topografisch-historische atlas en de beeldbanken bij ons Stadsarchief. Wij verwachten voor deze voorstelling grote belangstelling en wij moeten u daarom enkele huisregels meegeven. Hoewel wij onze activiteiten breed openstellen, beperken wij in dit geval de toegang toch tot onze leden en hun partners. Degenen onder u waarvan de familienaam begint met de letters A t/m M verwachten wij om 10.00 uur, de overige leden om 12.00 uur. De beide voorstellingen zijn identiek met die van september 2015 in het Filmhuis en met elkaar. Wij rekenen op uw begrip voor deze huisregels vanwege de beperkte beschikbare ruimte en de te verwachten belangstelling.