Home -> Programma 2016

Excursie naar kasteel Rheda in Rheda-Wiedenbruck in Westfalen

Vrijdag 2 september 2016 naar kasteel Rheda in Rheda-Wiedenbrück in Westfalen.

Het programma luidt als volgt.

08.30 uur:

Vertrek per TCR-bus vanaf het NS-station Deventer. Toelichting op het programma in de bus.

11.00 uur:

Aankomst in Rheda. ‘Kaffee und Kuchen’ in Café An der Schlossmühle.

11.30 uur:

Rondleiding in het kasteel. Dit is één van de bezittingen van de vorsten van Bentheim-Tecklenburg-Rheda en gemeubileerd met oude kunst en antiek uit de vorstelijke collecties.

13.00 uur:

Lunch in genoemd Café. Aansluitend gelegenheid tot bezoek aan de tuin en het park op eigen gelegenheid.

15.30 uur:

Koffie, thee.

16.00 uur:

Vertrek uit Rheda.

18.30 uur:

Aankomst in Deventer.

U kunt uitsluitend deelnemen door u schriftelijk of telefonisch op te geven bij onze penningmeester,
de heer M.H. Meijer, Radstakeweg 21, 7412 XR Deventer, tel. 0570-619399 (dus niet bij de secretaris) en wel
uiterlijk vóór maandag 15 augustus 2016 met vermelding van naam en geboortedatum (dit laatste is een eis die aan de busonderneming wordt gesteld). Uw aanmelding gaat in nadat het verschuldigde bedrag voor deelname van € 45,- p.p. is ontvangen op de rekening van de vereniging bij de ING-bank, IBAN-nummer NL14INGB0004000824 t.n.v. Historische Vereniging Deventer. U kunt dus niet contant betalen in de bus. Voor deelname dient u redelijk goed ter been te zijn en een geldig reisdocument mee te nemen.