Home -> Programma 2019

Havenkwartier

Op zondag 1 september a.s. om 12.00 uur in Fooddock (de Zwarte Silo) Zuiderzeestraat 2
Is onze vereniging te gast in het havengebied van Deventer dat de laatste jaren een zeer fraaie metamorfose heeft ondergaan. Het historische Havenkwartier is grotendeels in de periode 1920 -1960 ontstaan. Het eerste gebouw in de – destijds – nieuwe haven was de Zwarte Silo, die in 1924 werd gebouwd door de firma A. Lammers.

De oud-voorzitter van de Stichting Industrieel Erfgoed Deventer (SIED), de heer Gijs van Elk, zal met behulp van een PowerPoint-presentatie de ontwikkeling van het Havenkwartier schetsen. Na de pauze zal met een aantal gidsen in het gebied worden gewandeld, zodat de ruimte waar nu plaats is voor ondernemers, horeca, kunst en cultuur kan worden bewonderd. Zonder twijfel zal het een interessante middag worden.

*Donateurs van het SIED zijn dan eveneens welkom om deze lezing bij te wonen.