Home -> Programma 2022

Filmvoorstelling in Mimik

Geachte dames en heren, leden van de Historische Vereniging Deventer,

Inleiding over de geschiedenis van de cinematografie van Deventer door Johan Bunt, gevolgd door de vertoning van een aantal oude films over Deventer.

Op zondag 10 juli a.s. 12.00-14.00 uur is er opnieuw een lezing van de Historische Vereniging.
Ditmaal hopen we jullie te ontmoeten in het nieuwe filmtheater van Deventer: MIMIK.
De filmzaal is aan de vereniging ter beschikking gesteld als warm welkom in het nieuwe MIMIK

Johan Bunt zal een lezing houden over de geschiedenis van de film in Deventer. Hij heeft daar twee jaar geleden een geweldig artikel over geschreven in het Deventer Jaarboek. En omdat we in de filmzaal zijn, laten we na de pauze een aantal oude films zien rond het thema Deventer en de Tweede Wereldoorlog.