Home -> Programma 2022

Zwolseweg, Alexander Hegiusstraat en J.P. Sweelinckstraat

Geachte dames en heren, leden van de Historische Vereniging Deventer,

De afgelopen jaren zijn er een drietal boeken verschenen over de geschiedenis van
de straten nabij de Heilig Hartkerk op de Zwolseweg. Het zijn:

* Hart van de Zwolseweg 1913 – 2013 100 jaar.
* 100 jaar Alexander Hegiusstraat Deventer.
* Een aangename compositie Honderdjaar J.P. Sweelinckstraat Deventer.

De boeken zijn geschreven door bewoners van die straten en vormen een rijke geschiedenis van die buurt. In drie powerpoint presentaties krijgt u te horen en te zien o.a. over de architecten, de bouwers, bijzondere bewoners en de onderduik geschiedenis. Het bestuur van de Historische Vereniging Deventer nodigt u uit om op 18 september om 12 uur in de voormalige Heilig Hartkerk op de Zwolseweg. In de pauze kunt u het gebouw bewonderen na de invulling door de School voor Persoonlijk Onderwijs en de recente fraaie nieuwbouw in de tuin.

Het bestuur hoopt u op 18 september te mogen verwelkomen op de bijzondere locatie.

Met vriendelijke groet, namens het bestuur,

Ben Monsma secretaris