Home -> Programma 2024

De Collectie over de monumenten van NV Bergkwartier te Deventer.

Geachte dames en heren, leden van de Historische Vereniging Deventer,

Op zondag 15 september 2024 om 12.00 uur wordt in de Oude Mariakerk een lezing gehouden over het boek: De Collectie over de monumenten van NV Bergkwartier te Deventer.

Onlangs verscheen het boek De Collectie over de monumenten van NV Bergkwartier te Deventer. Op zondag 15 september zullen de twee auteurs, de heer Barend Jan Schrieken, directeur van NV Bergkwartier en onze voorzitter, de heer Henk J. van Baalen, vertellen over de vele restauraties die in het verpauperde stadsdeel hebben plaats gevonden na de tweede Wereldoorlog.

Het 55-jarig bestaan was de aanleiding om foto’s en verhalen van deze jaren te bundelen in een boek. Na afloop van de lezing met veel unieke beelden is er gelegenheid om te wandelen waarbij men onder leiding o.a. de Linnenkist en de Proosdij met de unieke maquette van Deventer uit eind 16e eeuw bezocht en bewonderd kunnen worden.

We hopen u in grote getale te mogen verwelkomen.

N.B.
Dat weekend is eveneens Open Monumentendag.
Later dit jaar geeft Henk Hengeveldt een presentatie over de geschiedenis van de IJssel.

Met vriendelijke groet, namens het bestuur, Ben Monsma, secretaris.